Amazon to lider światowego rynku sprzedaży wysyłkowej. Firma sięga swoimi początkami lat 90. minionego wieku, kiedy to w 1994 r. Jeff Bezos założył portal internetowy Amazon.com. Na początku była to tylko księgarnia internetowa. Ciekawostką jest fakt, że pierwszą rzeczą sprzedaną na tym portalu był egzemplarz Fluid Concepts & Creative Analogies: Computer Models of the Fundamental Mechanisms of Thought. Wkrótce potem zarząd zadecydował o poszerzeniu działalności o takie produkty jak: DVD, muzyka, sprzęt komputerowy, elektronika, meble, a nawet towary spożywcze.
Przedsiębiorstwo oprócz swojej siedziby w Seattle, w USA ma także placówki na terenie Europy. Firma dostrzega też perspektywy rozwoju na naszym rynku. Od 2014 r. zainwestował, aż 3 mld w Polsce. Obecnie znajdują się tu też 3 centra logistyki e-commerce: dwa w okolicy Wrocławia i jedno pod Poznaniem. Ponadto, w październiku 2016 r. spółka ogłosiła budowę czwartego centrum na terenie Polski w Kołbaskowie. Firma prowadzi też Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku i biuro Amazon Web Services w Warszawie.
W poniedziałek spółka ogłosiła budowę kolejnego centrum logistycznego, które będzie w Sosnowcu. Choć nie podano informacji o kosztach inwestycji, wiadomo, że generalnym wykonawcą jest spółka Panattoni Europe. Co więcej, Steven Harman poinformował, że nowe centrum będzie obsługiwać klientów kupujących obuwie i odzież. Oczywiście, oprócz konsumentów, sprawa powinna zainteresować potencjalnych pracowników. Amazon do tej pory w Polsce stworzył ponad 7 tys. stałych miejsc pracy i zapowiada, że do 2017 r. utworzy ponad 15 tys. nowych pełnoetatowych miejsc pracy na terenie całej Europie o różnych profilach specjalizacji.
Rozwój bazy logistycznej firmy jest odpowiedzią na stale zmieniający się rynek. Zapotrzebowanie ze strony konsumentów rośnie, a nowi, niezależni sprzedawcy potrzebują wsparcia i możliwości wejścia na przesycony rynek.
Autor: Joanna Popiel